На Сумщині обласна служба зайнятості напрацювала позитивний досвід співпраці між безробітними і тими, хто потребує робочих рук
З одного боку, безробітні мають значні труднощі, підшукуючи прийнятну вакансію, з іншого — роботодавці нарікають, що не можуть швидко знайти кваліфікованого потрібного фахівця. Такі соціальні ножиці негативно впливають на ринок праці, тож Державна служба зайнятості в межах відповідної реформи запропонувала якісно новий стратегічний інститут консультанта роботодавця.
З торішнього 1 серпня пілотний проєкт випробували на Дніпропетровщині, а 2020-го запровадили в усіх областях країни. Як наголошує керівництво Сумського обласного центру зайнятості, нова технологія обслуговування роботодавців цілком виправдана й ефективна. Тепер роботодавець не шукає голку в копиці сіна, а в особі консультанта має кваліфікованого надійного помічника, який чітко володіє не лише базою вакансій, а й точно знає, хто з безробітних потребує роботи.
З 1 серпня минулого року пілотний проєкт проходив «обкатку» на Дніпропетровщині, а нинішнього 2020-го запроваджений в усіх областях країни.
За словами начальника відділу організації надання послуг роботодавцям Сумського обласного центру зайнятості Алли ПРИДАТКО, посада консультанта роботодавця не з простих. Замало самого прагнення стати міцною єднальною ланкою між безробітним і підприємством, заводом, закладом, що мають вакансії і прагнуть їх заповнити. Потрібен особливий ексклюзивний підхід, аби прокласти між ними діловий і дієвий місток, завдяки якому обидві сторони «знайдуть» одна одну. І насамперед – глибоке знання специфіки виробництва, можливості і здібності кандидата на робоче місце, чітка орієнтація у розмаїтті вакансій. Подібні властивості притаманні насамперед працівникам із певним досвідом у системі зайнятості – і таких фахівців, на щастя, у Сумській обласній службі переважна більшість.
Як повідомила Алла Придатко, зараз консультантами роботодавців працюють 70 фахівців, кожен із яких «закріплений» за конкретними суб’єктами господарювання. Хоч вони мають різну освіту і стаж роботи, практика останніх місяців підтвердила їхню ефективність і результативність, завдяки якій прямі контакти між роботодавцями та безробітними встановлюються швидко і прозоро.
Окрема увага надається обслуговуванню великих підприємств, коли консультанти роботодавців мають спеціалізуватися на особливостях галузей економіки, аби безпомильно «вираховувати» взаємні потреби.
На Сумщині успішно напрацьовано перший «консультативний» досвід по кожній філії служби зайнятості, хоча це зовсім не означає, що питання можна знімати з порядку денного.
Навпаки: найближчим часом належить виконати чималу роботу і насамперед стосовно подальшого запровадження та використання сучасних IT-технологій, які дозволять спростити і розширити сервіс послуг. Мовиться про відео-вакансії, електронні онлайн-сервіси та платформи тощо. Від цього виграють не лише безробітні та роботодавці, а і в цілому суспільство, бо проблема трудової зайнятості сьогодні залишається однією із найгостріших.
За матеріалом власкора «Урядового кур’єру» Олександра ВЕРТІЛЯ «Кому допомагає консультант роботодавця»: https://ukurier.gov.ua/uk/articles/komu-dopomagaye-konsultant-robotodavcya/