4 травня
1 травня
30 квітня
29 квітня
28 квітня
27 квітня
26 квітня
25 квітня
23 квітня
19 квітня
18 квітня
17 квітня
16 квітня
14 квітня
13 квітня
12 квітня
10 квітня

Популізм замість реальних рішень: хто заплатить за безкоштовний проїзд у Сумах?

200 мільйонів гривень із міського бюджету — саме стільки по самим мінімальним підрахункам може коштувати місту ініціатива в.о. мера Артема Кобзаря щодо впровадження безкоштовного проїзду у транспорті КП “Електроавтотранс”. Влада обґрунтовує це рішення необхідністю допомоги військовим і внутрішньо переміщеним особам, проте ключове питання залишається без відповіді: за чий рахунок? (більш того військові і так мають право на безкоштовний проїзд, причому не тільки в тролейбусах, а і в приватних маршрутках). Адже навіть у мирний час місто не могло дозволити собі подібну розкіш через брак коштів, а зараз, під час війни, коли бюджет ледь покриває найнеобхідніше, така ідея виглядає щонайменше безвідповідальною.

Бюджетна діра, якою заплатить кожен сумчанин

Реалізація цієї ініціативи означає, що кожен мешканець міста — навіть той, хто жодного разу не користувався тролейбусом чи автобусом “Електроавтотрансу”, — змушений буде фінансувати цю програму зі своїх податків. І це при тому, що громадським транспортом КП користується лише 20% населення, а решта 80% сплачуватиме за їхній безкоштовний проїзд.

Якщо ж грошей у бюджеті не вистачить (а їх, очевидно, не вистачить), доведеться урізати витрати на критично важливі сфери: медицину, освіту, соціальні виплати. У місті, яке потерпає від обстрілів і потребує постійного відновлення інфраструктури, такий фінансовий пріоритет виглядає як мінімум сумнівним – будемо їздити серед руїн, зате безкоштовно.

Транспорт для обраних: а що робити решті?

Ще одна проблема — комунальний транспорт охоплює лише частину міста. Що робити мешканцям віддалених районів, які не мають доступу до тролейбусів чи автобусів КП “Електроавтотранс”? А що з людьми, які живуть у приміських населених пунктах та старостатах, що входять до Сумської громади? Для них безкоштовний проїзд буде просто недоступним, але податки вони сплачуватимуть нарівні з усіма.

Замість популізму — раціональні рішення

Якщо влада дійсно хоче допомогти тим, хто цього потребує, логічніше запровадити адресну підтримку, а не роздавати безкоштовні поїздки всім підряд. Це дозволило б підтримати вразливі категорії без зайвого навантаження на бюджет.

У ситуації, коли місто воює за виживання, роздавати “безкоштовні” блага за рахунок медицини, освіти й критичної інфраструктури — це не турбота про людей, а передвиборчий популізм, який може дорого обійтися кожному сумчанину.

4 листопада
3 листопада