У Глухові пройшло освітянське блог-кафе
Вчора, 20 червня, на базі Глухівського ліцею-інтернату відбулось БЛОГ-кафе – нестандартний тренінг для освітян. Цікавою та методично-вмотивованою була тема освітнього заходу: “Жінка-лідерка: затребуваність сучасного суспільства”. Учасників блогу радо зустріла адміністрація закладу: заступник директора Інна Савицька, директор закладу Ірина Терещенко.
Перш, ніж розпочати інформативну бесіду, присутні стисло відрекомендували себе та висловили сподівання від участі в тренінгу. Натхнення, творчої наснаги, гарного досвіду побажали один одному учасники.
З метою запобігання коронавірусній інфекції школи Глухова з початку березня і до кінця учбового року в обов’язковому порядку закрили на карантин. Але учні даремно зраділи раптово продовженим канікулам, бо навчання довелось продовжувати дистанційно. Адже сучасні технології дозволяють перевести майже всі етапи навчального процесу в віддалений формат. Але, як виявилось, – не все так просто.
Як звичні для традиційної школи форми навчання переформатовувалися і підлаштовувалися для роботи з гаджетами, з якими проблемами довелось зіштовхнутися вчителям, батькам та звичайно, дітям – про це все і навіть більше в невимушеній атмосфері на свіжому повітрі дискутували учасники тренінгу. До речі, організатори вибрали для проведення блогу вкрай вигідну локацію – в спекотний день під тінню дерев колом розмістили стільці для активних учасників блогу, на другому плані організували лаундж-зону з накритим смаколиками столом та мікро-диванами с м`якими подушками. В обстановці відпочинку працюється продуктивніше, і журналіст Глухів.INFO наочно в цьому впевнилась.
Процесс навчання в форс-мажорних обставинах
В нових умовах педагоги змушені були організовувати навчальний процес за допомогою дистанційних технологій навчання на основі різних способів доставки електронного контенту і доступних інструментів комунікації. Ряд інноваційних методів та прийомів доводилося використовувати вчителям, враховуючи ситуацію, обумовлену карантинними обмеженнями. Та, на думку багатьох, тісна співпраця вчителів та атмосфера партнерства допомогла реалізувати освітній процес.
Перехід на “дістант” – захід вимушений і екстрений, не всі були готові до цієї кардинальної перебудови навчального процесу, виходячи з об’єктивно різного рівня розвиненості інформаційної інфраструктури, забезпеченості дисциплін електронними освітніми ресурсами і готовності педагогів до використання цифрових платформ і сервісів в освітньому процесі. До того ж, екстренне переведення учнів в середині року без попередніх організаційних заходів в повній мірі не дозволяє відчути переваги цієї технології. Варто не забувати і про те, що введення повного карантину, насамперед, не на жарт схвилювало працюючих батьків учнів, яким ні з ким залишити дитину вдома. Також варто зазначити, що не всі сім’ї можуть забезпечити дітям повноцінний технічний доступ до такої форми освіти.
Присутній серед педагогів психолог ГНПУ Юрій Рябко підкреслив, що онлайн-навчання – це, перш за все, когнітивний і соціальний процес, а не просто процес передачі інформації за допомогою інтернету. І, як наслідок, немає підстав судити про ефективність онлайн-навчання за тими результатами, які отримали в цьому “глобальному” експерименті екстреного переходу на дистанційне навчання.
В ході обговорення учасники тренінгу розповідали, що робили в разі відсутності доступу у вихованців інтернету – завданнявідправлялись по телефону. Звісно, спочатку учням було нелегко, але вони адаптувалися до нового методу навчання. Так, карантин став викликом, але вчителі, батьки, учні змогли довести спроможність освітнього процесу в форс-мажорних обставинах.
При оцінці ефективності нової освітньої технології учасники дискусії зійшлися на тому, що дистанційна освіта може використовуватися для надання учням додаткового матеріалу, однак як альтернативу очному його розглядати не варто.
У ситуації, що склалася, пов’язаної з високим ризиком зараження коронавірусом, єдино-можливою і адекватною відповіддю шкіл на зовнішній виклик був тимчасовий повний перехід на дистанційне навчання. І в цих умовах всі можливі ресурси освітніх закладів зовнішніх постачальників контенту були використані для реалізації навчального процесу за допомогою інтернету.
Підбиваючи підсумки блог-кафе, слід зазначити, що важко було всім: і вчителям, і учням, і батькам. Вчителі опановували нові технології навчання, значно більше часу, ніж зазвичай, приділяли підготовці до уроків, перевірці завдань, спілкуванню з учнями. Дітям довелось багато матеріалу опановувати без миттєвої підказки, адже дистанційне навчання, на відміну від традиційного, потребує набагато більшої самостійності та організованості. Батькам – допомагати дітям і більше уваги приділяти їх контролю.
В цілому, блог-кафе пройшов у творчій атмосфері, учасники якого плідно й ефективно працювали як у теоретичному блоці, так і в практичній частині. Проведення таких методичних заходів сприяє обміну досвідом серед педагогів, підвищенню їх фахової майстерності. Педагоги зазначили, що тренінг був надзвичайно цікавим та творчим. І, наостанок, кожен з присутніх погодився з думкою, що бути лідером зараз – це не примха, це – сучасні реалії, під які треба адаптуватися, щоб не втратити зв`язок з сьогоденням!
Джерело: hlukhiv.info