У Сумах на “Укрпошті” зникла дороговартісна посилка
Сумчанка другий місяць шукає свою посилку, вартістю 30 тисяч гривень, втрачену “Укрпоштою”. Маргарита Заїка каже, що під час відправлення їй заборонили оцінити посилку в реальну суму, і змусили поставити вартість 100 доларів. А потім посилка зникла. Директор Сумської дирекції “Укрпошти” називає статус посилки не визначеним.
Все почалося у відділенні №4 “Укрпошти” в Сумах, на вулиці Металургів. Звідси сумчанка Маргарита Заїка 6 липня відправила доньці в іншу країну весь її гардероб. Всього вийшло 23 кілограми.
Маргарита по інтернету відстежувала відправлення. Воно надто довго залишалося у місцевому сортувальному центрі. Жінка стала з’ясовувати, чому затримка, двічі реєструвала заяву на гарячій лінії “Укрпошти”.
“Я телефоную на “гарячу лінію” , мені говорять: вона в сортувальному центрі. У сортувальному центрі кажуть – відправили в Київ. Потім кажуть – вона загубилася. І так я і не можу знайти кінців. Телефонувала я на “гарячу лінію” 1545 (урядову), сказали, що зареєстрували. Вдруге я телефонувала, вони сказали, що допомогти нічим не можуть. Так і сказали: “Це Україна, ми нічим вам не допоможемо”., – розповідає жінка.
Врешті-решт, на гарячій лінії “Укрпошти” Маргариті сказали, що посилку загубили і готові компенсувати її вартість. Ту, що була заявлена, тобто 100 доларів.
Але керівник Сумської дирекції Ігор Сумарока каже: це відправлення загубленим не вважається, статус його визначений як “невідомий”.
“Щоб підтвердити зникнення, до нас повинен звернутися відправник письмово, надати нам інформацію про те, що він відправляв. Ми проводимо службове розслідування. Якщо підтвердиться його зникнення, то вертаємо кошти. Воно їхало в одному контейнері із сімома іншими відправленнями, які знайшлися через певний час, а ось це ще не знайшлося. Може, воно ще знайдеться”, – вважає Сумарока.
Маргарита хоче отримати назад свої речі. Вона звернулася по допомогу до управління захисту прав споживачів обласної Держпродспоживслужби. Начальник управління, Володимир Єщенко пообіцяв провести позапланову перевірку.
“Це буде щастя, якщо знайдеться це відправлення, бо в іншому випадку закінчиться це тим, що повернуть ту вартість, на яку було оголошено цінність цього відправлення. Якщо ми будемо бачити під час проведення позапланового заходу, що там був “злий умисел”, безумовно, ми порадимо споживачу звернутися і можливо самі це зробимо, якщо в нас буде достатньо фактів, до правоохоронних органів “, – говорить Єщенко.
Володимир Єщенко радить оцінювати відправлення у відповідно до реальної вартості, оскільки випадки втрати посилок трапляються не тільки в”Укрпошті”, а й в інших поштових операторів. Якщо відправлення не буде знайдене, вважає Єщенко, сумчанка Маргарита Заїка попередньо може розраховувати на компенсацію 5-7 тисяч гривень та повернення коштів за доставку.
За словами пані Маргарити, вартість відправлених речей – 30 тисяч гривень, але у копії чеку стоїть код, який свідчить про те, що цінність не оголошена.
“Якщо оголошується цінність, заповнюється бланк, в якому робиться опис відправлення, що надає можливість в таких прикрих випадках з’ясувати, що людина відправляла, з’ясувати риночну вартість, та підтвердити, врешті, що це був добросовісний споживач і справді відправляв те, що там було. Це повинен буде перевірити та звірити опис оператор. Поставити свій підпис та печатку. Тоді набагато простіше було б вирішувати це питання” – говорить Володимир Єщенко і радить відправникам дотримуватися кількох правил при відправленні.
Джерело: suspilne.media