Вчора
18 квітня
16 квітня
12 квітня
11 квітня
10 квітня
9 квітня
6 квітня
5 квітня
3 квітня
2 квітня
30 березня
28 березня
27 березня
26 березня
25 березня
22 березня
18 березня

Вартість одного перевезення пасажира у тролейбусі в 2020 році становила мінімум 7,46 грн

Тема запланованого підвищення проїзду в маршрутках залишається однією із найобговорюваніших серед сумчан. Перевізники вже неодноразово висловлювали свою позицію: не мають іншого виходу для продовження своєї роботи, крім встановлення нового тарифу, бо наразі коштів не вистачає ні на утримання машин у технічно справному стані, ні на виплату зарплат водіям. Пандемія вдарила по всіх, і транспортна галузь – одна з найбільш постраждалих, що відобразилось у формі великих збитків. На рейси не виїжджають десятки маршруток, усе через те, що за день водіям не вдається заробити навіть на оплату праці. Ситуація вже більш ніж критична, і зволікання з вирішенням проблеми  ускладнює її ще сильніше.

Водночас КП «Електроавтотранс» працює у зовсім інших умовах. Так, за даними джерел у міськраді, за минулий 2020-й рік «тролейбусне» підприємство отримало 104 686, 52  грн, із них самостійно заробило лише 19 млн грн (вираховуємо наступним чином: 4 764,54 платно перевезених пасажирів помножуємо на вартість проїзду 4 грн).  З бюджету Сум КП отримало 5 307,6 тис. грн за відшкодування  різниці між встановленими та економічно обґрунтованими тарифами на автобусних маршрутах плюс відшкодування за пільгове перевезення у сумі 35 836,6 тис. грн, а тоді ще надійшло 44484,16 тис. грн фінансової підтримки. Якщо скласти всі ці показники (104 млн 686 тис. 520 грн) і поділити на загальну кількість перевезених пасажирів, яка складає 14 035,12, то виходить, що собівартість однієї поїздки дорівнює 7, 46 грн. Зверніть увагу: сюди ще не внесли придбання нового автотранспорту, а тому, якщо рахувати і ці показники, то реальна ціна однієї поїздки сягне більше 10 гривень!   Тоді як у маршрутках вона дорівнює 4,2 гривень (з фіксованого тарифу 5 гривень – віднімаються пільгові перевезення пенсіонерів і школярів).

На утримання КП «Електроавтотранс» місто витрачає більше 80 мільйонів гривень на рік, хоча ним, згідно даних самого КП, користуються лише 7% Сумської громади. За день «Електроавтотранс» перевозить 38347 пасажирів, а якщо сумчани їдуть і зворотню сторону, наприклад, на роботу і з роботи, то  19174 пасажирів.

Та навіть якщо ви не користуєтеся  послугами КП, не їздите у тролейбусах, комунальних автобусах і пересуваєтеся містом на власному авто або ходите виключно пішки,  і думаєте, що наведена інформація вас не стосується, то глибоко помиляєтеся. Все одно з власної кишені ви фінансуєте «Електроавтотранс». Яким чином? Так, не буквально, але податки, що ви сплачуєте, ідуть зокрема і на функціонування КП.

Тому й виходить, що КП «Електроавтотранс» у будь-якому разі залишатиметься у строю за рахунок бюджету Сум, який компенсує різницю між діючим і реальним тарифом, а приватний транспорт не може розраховувати ні на аналогічні дотації, ні на будь-які інші. Програма підтримки для перевізників просто не працює. Зрозуміло, що проїзд у даному випадку у маршрутці не може коштувати дешевше, ніж у тролейбусі, тож якщо реальна вартість проїзду в ньому 7,46 гривень, то і маршрутки не можуть продовжувати возити пасажирів по 5 гривень.

4 листопада
3 листопада