Люди із села на Буринщині можуть дістатися райцентру тільки один раз на тиждень
Поїхати у лікарню чи на базар до найближчого районного центру один раз на тиждень. Дістатися додому – тільки у п’ятницю та неділю. Так живуть у селі Черепівка, що на Сумщині, останні два роки. До цього взагалі сполучення з обласним центром не мали. Суспільне продовжує розповідати історії у рамках марафону “Місцеві”. Вони – про людей та їхні проблеми, які не вирішуються роками.
Село Черепівка Буринського району розміщується у центрі Сумщини, за 70 кілометрів від Сум. У ньому проживає 520 людей. Звідси два рази на тиждень до обласного центру курсує автобус Суми-Терни-Черепівка.
За радянських часів автобус до Черепівки ходив шість разів на добу, згадує мешканець села Олександр Шевченко. “Було із шести ранку і до восьмої вечора ходив, дехто по два рази їздив в Буринь”, говорить Олександр.
Тепер майже весь тиждень дістатися Сум або районного центру автобусом звідси неможливо. Якщо треба їхати, у кого немає власного автомобіля, винаймають приватників.
“Один раз на тиждень нічого не вирішує. Якщо треба серед тижня виїжджати, то ніяк не виїдеш і чекаєш на вихідні. А людям, може, треба в лікарню, а лікарня не працює у вихідні”, – говорить сумчанка Вікторія Зубова.
За словами Черепівського сільського голови Юрія Рєзніка, пускати у будні дні ще один автобус із села – невигідно. Треба маршрут, який би проходив через село та сполучав декілька населених пунктів. “Ми зробили дорогу, протяжністю 1,5 км, яка з’єднала Миколаївку і Черепівку. Це два населені пункти, через які можна пустити автобусне сполучення Буринь-Михайлівка-Миколаївка-Черепівка-Терни. Можливо б і їздили, суть в тому, що не з одного села люди їхали б, більше шансів наповнити той транспортний засіб, маршрутку чи автобус”, – говорить сільський голова.
Договір із чинним перевізником обласний департамент розвитку інфраструктури уклав у квітні 2018 року, розповідає директор департаменту Володимир Дудченко. “Цей маршрут не мав особливої рентабельності і претендентів на участь у цьому конкурсі не було. Потім до нас звернулась ФОП Євдошенко, яка висловила бажання обслуговувати цей маршрут Суми-Черепівка чи Черепівка-Суми. На сьогоднішній день, фактично, у нас на маршрутній мережі працюють виключно приватні підприємства, і, безумовно, маршрут, який є нерентабельний, ніхто з приватних підприємців обслуговувати не буде”, – вважає Дудченко.
Підприємець Микола Рєзнік, який возить людей зараз, народився у Черепівці. Працювати на маршруті почав за власної ініціативи сім років тому. До того звідти до Сум, каже, автобусів не було 30 років. “Було дуже багато проблем всяких: ліцензії, я повинен вимовляти дозволу в облдержадміністрації. Я не знаю, за що вони відповідають, мені здавалося, що вони повинні були все зробити, щоб туди ходив автобус, а вони все робили, щоб автобус туди ніколи не ходив. Тому купив автобус, поїхали в Київ, зареєстрували, зробили ліцензію”, – розповів перевізник. За автобус сплатив 15 тисяч доларів і каже, що прибутку з того – ніякого.
“Підприємець повинен мати бухгалтера, людина повинна отримувати заробітну плату. Тому, розумієте, дві заробітні плати ну ніколи той маршрут не окупить. Я не займаюсь бізнесом по автоперевезенню. Це два маршрути, які з рідного села моїх знайомих, однокласників, вчителів допомагають їм добратися до міста Буринь, до міста Суми”, – говорить Рєзнік.
Черепівка входить до Буринської територіальної громади. Якщо у ній вирішать запровадити внутрішній маршрут (на кілька сіл), там і мають проводити свій конкурс, говорить Володимир Дудченко.
Джерело: suspilne.media