33% українців оцінили якість середньої освіти, як низьку – результати дослідження
Учора, 29 липня, фахівці Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва та Центру Разумкова презентували результати дослідження на тему «Освітня система в умовах пандемії: що думають українці про якість освіти, дистанційне навчання і ЗНО та які вимоги мають до міністерства».
Нагадуємо, раніше «Всеосвіта» писала, що близько 50% українців не підтримують дистанційне навчання.
Сьогодні ж ми публікуємо розширену інформацію про результати дослідження разом з наочними діаграмами.
Згідно з даними, більшість українців оцінили якість освіти в Україні як середню (44,5%), ще 10% – як позитивну. Третина громадян вважають її дуже низькою (11%) чи скоріше низькою (22%).
Більшість українців погоджуються з важливістю проблеми вдосконалення якості середньої освіти в Україні. 34%вважають це одним з першочергових питань, ще 48% говорять про важливість цієї проблеми, але вважають, що перед Україною стоять і серйозніші виклики.
Близько половини українців негативно ставляться до запровадження дистанційної освіти у зв’язку з пандемією, підтримали цей крок 32%громадян. Категорично негативних оцінок найбільше у Південному (29%) та Східному (28%) регіонах.
Найістотнішими проблемами, з якими стикнулися наші громадяни у зв’язку із переходом на дистанційне навчання, є зниження рівня успішності дітей (26%), брак уваги учителів до потреб дітей під час навчання (22%) та технічні проблеми: погана якість Інтернету (21%) чи відсутність пристроїв для онлайн-навчання (19%). Про брак технічних засобів зазначають близько 20-30% громадян у невеликих містах (до 100 тис. мешканців).
67% українців підтримують запроваджену у 2008 році систему вступу до ЗВО за результатами зовнішнього незалежного оцінювання. Не підтримують її лише 14%. Близько 70% громадян погоджуються, що ЗНО поставило усіх абітурієнтів у рівні умови, також близько 60% говорять, що такий формат іспитів дозволив зменшити рівень корупції під час вступу до університетів. Така думка переважає у всіх регіонах, хоча у Східному та Південному регіоні близько 28% не вважають, що ЗНО дозволило зменшити рівень корупції.
61% громадян вважають, що досвід управління освітнім закладом є важливою якістю, якою має володіти міністр освіти. Ще 50% вважають важливим досвід викладання в освітньому закладі, 47% говорять про незаплямовану професійну репутацію та чесно заслужені наукові ступені, 39%– про доброчесність (відповідність статків і майна офіційним доходам). 35% також визнають, що міністр освіти повинен мати довіру у професійному середовищі – серед спільноти вчителів, викладачів, директорів шкіл, ректорів та інших працівників галузі освіти та науки.