24 вересня
23 вересня
22 вересня
20 вересня
19 вересня
17 вересня
14 вересня
13 вересня
12 вересня
11 вересня
10 вересня
7 вересня
6 вересня
5 вересня
4 вересня

Сумські чиновники планують витратити мільйон на вивчення пасажиропотоку в Сумах

Дивні справи відбуваються у транспортній сфері Сум – на вулицях міста все менше стає транспорту (з одного боку через постійні прильоти по енергетичній інфраструктурі не працюють тролейбуси, а з іншого – через занижений тариф, який на 6 гривень менше за автобуси КП “Електроавтотранс” – зменшується кількість приватних маршруток).

Дана ситуація стурбувала Сумську ОДА. Відбулася нарада, на якій, як повідомляє депутат СМР Ірина Дяденко, чиновники хочуть витратити мільйон гривень на експертів ізВінниці, які, по-перше, порахують пасажирів у маршрутках (наче це не могли зробити безкоштовно працівники міськради), а з іншого – розробити нову транспортну схему і нові маршрути, які, мабуть, за думкою, ОДА будуть економічно-обгрунтованими і зможуть продовжити працювати по 10 гривень, – пише телеграм-канал “Суми.Головне”.

Щоб було простіше пояснити, то це типу щоб не жалілися люди на підвищення ціни на ковбасу, то чиновники із ОДА наймають за один мільйон зайвих гривень експертів, які скажуть, що щоб вона менше коштувала, треба її різати не впоперек, а впродовж.

Ви спитаєте: А яка різниця, як і що різати, чи як назвати маршрут у місті? Хіба від того зменшиться ціна на паливо для маршруток, чи на запчастини, чи зарплата водіям, чи може податки, які, до речі, Верховна Рада підняла заднім числом з 1 жовтня (адже згідно українського законодавства, заборонено вносити зміни у податки у діючому бюджетному році – відповідно до п. 4.1.9 ст. 4 Податкового кодексу України, який визначає принципи податкового законодавства, стабільність – зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніше як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому діятимуть нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року)?


Перший заступник начальника Сумської ОВА Тарас Савченко повідомив, що рішення про скасування підвищення вартості проїзду було обґрунтоване, оскільки методика розрахунку тарифу не відповідала об’єктивним реаліям (мова йде про те, як 15 червня 2024 року начальник Сумської МВА Дрозденко спочатку підвищив тариф на проїзд у приватних автобусах із 10 до 15 гривень, а потім через тиждень скасував своє рішення). Савченко також зазначив, що Сумська міська рада не виконала доручення щодо перегляду схеми пасажироперевезень і залучення незалежних інституцій для оцінки пасажиропотоку.

Перший замгубернатора підкреслив, що під час чергового засідання комісії, яке відбулося 21 вересня під головуванням Володимира Артюха, ці завдання були поставлені перед міською владою Сум у жорсткій формі (дуже цікаве формулювання, яке було вперше застосовано у сумській політиці). Виконання цих доручень буде контролюватися Сумською обласною військовою адміністрацією, а в разі їх невиконання будуть звернення до компетентних органів.

Якщо врахувати таку позицію Сумської ОДА по підвищенню тарифів на пасажирські перевезення, то чи буде тепер це означати, що і в інших містах Сумщини тарифи будуть знижені хоча б до 10 гривень?

Наприклад, у Ромнах із 12 до 10, у Конотопі із 15 до 10, в Охтирці – з 13 до 10 гривень? Та і в Сумах тариф не всім знизили, оскільки КП “Електроавтотранс” возить пасажирів у тролейбусах по 15 гривень, а у автобусах по 16 грн. (по факту пасажири сплачують 8 гривень, а решта різниці в тарифі просто компенсується за рахунок податків усіх сумчан, у тому числі й приватних перевізників).

Наразі, так і не зрозуміло, чим для сумчан завершаться усі ці транспортні наради – єдине що стало ясно – мільйон таки на “транспорту науку” скоріше за все буде витрачено. А там буде видно…

4 листопада
3 листопада